Osoby z autyzmem po ukończeniu 24. roku życia

Osoby z autyzmem po ukończeniu 24. roku życia
27 maja 2020
Osoby z autyzmem po ukończeniu 24. roku życia tracą możliwość dostępu do procesu pedagogiczno-terapeutycznego oferowanego w ramach systemu oświaty, a rodzice stają przed trudnym dylematem – co dalej.
O miejscach dla dorosłych osób ze spektrum autyzmu, w których prowadzona jest aktywizacja społeczna i terapia zajęciowa, o ich specyfice oraz dostępności opowie pani Rozetta Michnik – psycholog kliniczny, pedagog specjalny, coach. Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy „Centrum” w Bielsku-Białej – ośrodka wsparcia dziennego dla 120 osób z wielorakimi niepełnosprawnościami. Diagnosta i terapeuta dzieci dotkniętych autyzmem, specjalista pracy z Rodziną dziecka niepełnosprawnego, nauczyciel akademicki w zakresie oligofrenopedagogiki i psychologii, trener. Psycholog w Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Zapisy mailowe do wyczerpania miejsc: kta-otbb@o2.pl
Prosimy o darowiznę na rzecz Stowarzyszenia. Z opisem: Darowizna na cele statutowe

Bezpłatne indywidualne konsultacje logopedyczne dla Rodziców/Opiekunów z dziećmi

Bezpłatne indywidualne konsultacje logopedyczne dla Rodziców/Opiekunów z dziećmi
Zapraszamy 22 maja na bezpłatne indywidualne konsultacje logopedyczne dla Rodziców/Opiekunów z dziećmi:
-niepokoi Cię brak rozwoju mowy / opóźniony rozwój mowy Twojego dziecka?
-zastanawiasz się nad wprowadzeniem komunikacji wspomagające lub alternatywnej (AAC) / MÓWIKA?
Na te i inne pytania odpowie mgr inż. Agnieszka Zabrocka,
neurologopeda kliniczny, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.
Terapeuta Metody Neurofunkcjonalnej Reorganizacji Padovan, terapeuta Empathy Dolls, Metody RCM, Metody Miofunkcjonalnej, PECS.
Pracująca przede wszystkim z dziećmi z Autyzmem, zespołami genetycznymi oraz zaburzeniami neurologicznymi.
Godziny konsultacji:
10.00-10.45
11.00-11.45
12.00-12.45
13.00-13.45
14.00-14.45
15.00-15.45
Zapisy telefoniczne do wyczerpania miejsc pod numerem 691 519 569

Europejski Tydzień Autyzmu 1-7 grudnia

EUROPEJSKI TYDZIEŃ AUTYZMU
1-7 GRUDNIA
Autyzm objawia się nieprawidłowościami w relacjach społecznych, komunikowaniu się oraz  w rozwoju funkcjonalnej lub symbolicznej zabawy już przed 3 rokiem życia dziecka.
Autyzm ma wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania dziecka. Powoduje zaburzenia relacji społecznych i kontaktu, trudności z podporządkowaniem się regułom społecznym wynikające z braku ich zrozumienia. Wiele dzieci autystycznych jest niemówiących, dzieci mówiące nie potrafią tworzyć dłuższych wypowiedzi, mają trudności z inicjowaniem i podtrzymywaniem wymiany konwersacyjnej. Cechuje je brak lub ograniczenie rozumienia pojęć abstrakcyjnych. Nawet dobrze funkcjonujący autyści mają problemy z pragmatyką języka. Dodatkowo obserwuje się u nich zaburzenia zachowania – liczne stereotypie i rytuały, koncentrowanie się na niefunkcjonalnych właściwościach przedmiotów, skrajne formy zaburzeń koncentracji. U niektórych pojawiają się także zachowania agresywne i autoagresywne.
Dzieci z ASD prezentują bardzo różny obraz funkcjonowania. Nasilenie poszczególnych objawów może być skrajnie silne lub też edwo zauważalne. Ponadto im starsze dziecko, tym więcej można zaobserwować w jego zachowaniu zaburzeń wtórnych, będących konsekwencją autyzmu. U niektórych dzieci autystycznych pojawiają się także zaburzenia dodatkowe, takie jak upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, wady wzroku, słuchu itp.

BUDOWANIE WYPOWIEDZI MOJEGO DZIECKA POPRZEZ GEST, SYMBOL, FOTOGRAFIE – CHCĘ ZACZĄĆ PRACOWAĆ
Z OPROGRAMOWANIEM MÓWIK.

Tematyka kursu obejmuje poniższe zagadnienia :

  1. Komunikacja mojego dziecka-
  • w jaki sposób ja komunikuję się z moim dzieckiem?
  • w jaki sposób moje dziecko próbuje się ze mną skomunikować?
  1. Czy moje dziecko może zacząć pracować z tabletem, czy potrzebne mu oprogramowanie Mówik?– co powinno potrafić?– jak połączyć dotychczasowy system komunikacji do pracy z oprogramowaniem Mówik?
  2. Różne poziomy komunikacji z naszym dzieckiem?
    Na jakim etapie komunikacyjnym my jesteśmy?- praca z filmami- analiza przypadków.
  3. Krok po kroku – moja droga do słów Mówikowych, podstawowa niezbędna wiedza o oprogramowaniu, praktyczne użytkowanie.
  4. Czy ja- dorosły, potrafię komunikować się za pomocą Mówika?

mgr inż. Agnieszka Zabrocka

neurologopeda kliniczny, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.

Terapeuta Metody Neurofunkcjonalnej Reorganizacji Padovan, terapeuta Emphaty Dolls, Metody RCM, Metody miofunkcjonalnej, PECS,

Pracujaca przede wszystkim z dziećmi z Autyzmem, zespołami genetycznymi oraz zaburzeniami neurologicznymi.

Pracująca m.in. w :

Przedszkolu Integracyjnym „ToTu” w Górkach Małych,

Przedszkolu Terapeutycznym „Elf „w Bielsku-Białej,

oraz w prywatnym Gabinecie Terapii Logopedycznej i Pedagogicznej w Bielsku-Białej.

Zapisy mailowe: kta-otbb@o2.pl

Ilość miejsc ograniczona. Szkolenie bezpłatne.

 

Czerwiec – Warsztat dla Rodziców „Trudne zachowania dzieci z ASD”

Warsztat dla Rodziców „Trudne zachowania dzieci z ASD”

26 czerwca 17.00-19.00

Zapraszam rodziców na praktyczny warsztat, w czasie którego będziemy uczyć się:
– odnajdywać przyczyny i właściwie klasyfikować trudne zachowania dzieci,
– opracowywać plan działania w zależności od przyczyny,
– wymieniać się skutecznymi sposobami działań i wspierać się wzajemnie.

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgloszeń.
Zapisów proszę dokonywać mailowo poprzez Krajowe Towarzystwo Autyzmu w Bielsku-Białej, ul. Cyprysowa 27,
kta-otbb@o2.pl

Warsztat bezpłatny.
Będziemy wdzięczni za choćby najmniejszą darowiznę na rzecz stowarzyszenia.

Mile widziani rodzice, którzy byli uczestnikami części teoretycznej „Trudne zachowania – bunt czy komunikat?”

Proszę koniecznie przynieść zeszyty obserwacji!
Do zobaczenia 😊