TELEFON KONTAKTOWY 798 843 497
telefon kontaktowy – Zarząd – 573 164 623
INFORMACJE I ZAPISY


REALIZOWANE PROJEKTY
- Projekt ,,SAMODZIELNOŚĆ JEDNOSTKI SIŁĄ GRUPY”- współfinansowany ze środków PFRON – planowane zakończenie 31 marca 2024r.
- Projekt ” Integracja sensoryczna dzieci ze spektrum autyzmu wraz ze wsparciem ich rodzin” – współfinansowany z dotacji przekazanej przez Miasto Bielsko-Biała – planowane zakończenie 20 grudnia 2023r.
ZAJĘCIA ODPŁATNE W ROKU SZKOLNYM 2023/24
- TRENINGI UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
- ZAJĘCIA USPOŁECZNIAJĄCE
- ZAJĘCIA USAMODZIELNIAJĄCE
- ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
- TERAPIA RĘKI
- TERAPIA SI
Odpłatność za zajęcia
Grupowe:
1. Karnet – płatność na podstawie faktury wystawianej na początku miesiąca – podobnie jak było to w ubiegłym roku, ale w tym roku taka forma płatności jest bezwarunkową rezygnacją z odliczeń za nieobecności na planowanych zajęciach (zajęcia odwołane z winy Ośrodka będą odrabiane lub odliczane w odpłatności za następny miesiąc) – w tej formie opłata za zajęcia będzie wynosiła tak jak w ubiegłym roku – 80,00 zł / godz.
Zajęcia płatne na podstawie otrzymanej faktury przelewem na konto:
ING Bank Śląski 55 1050 1070 1000 0022 3906 3023
Zapisy na zajęcia
Rodziców zainteresowanych zapisaniem dzieci na zajęcia prosimy o wysłanie wiadomości na adres mailowy kta-otbb@o2.pl i podanie następujących informacji:
- IMIĘ, NAZWISKO I WIEK DZIECKA
- RODZAJ ZAJĘĆ
- IMIĘ, NAZWISKO I TELEFON KONTAKTOWY RODZICA/OPIEKUNA
OPIS ZAJĘĆ
Trening Umiejętności Społecznych (zajęcia w grupach 4-5 lub 6-8 osobowych)
Podstawowe cele:
- trening umiejętności komunikacyjnych
- trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie
- umiejętność współpracy w grupie
- metody radzenia sobie z emocjami
- praca nad przestrzeganiem zasad
- uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb
- odreagowanie napięć emocjonalnych
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
- integracja grupy i oswojenie się z nowymi osobami oraz koniecznością wchodzenia we wzajemne interakcje
Zajęcia Usamodzielniające (indywidualne)
Przeznaczone są dla dzieci, nastolatków i dorosłych z autyzmem potrzebujących większego wsparcia oraz dodatkowego czasu na przyswojenie nabywanych umiejętności, szczególnie w zakresie samoobsługi, ale również w innych obszarach funkcjonowania. Zakres zajęć, oraz wybór obszarów wymagających szczególnej uwagi zależy od indywidualnych potrzeb uczestnika i będzie ustalany przez terapeutów prowadzących zajęcia, po spotkaniu i konsultacji z rodzicami/opiekunami.
Przykładowe umiejętności:
- umiejętności przygotowawcze – skupianie uwagi, przychodzenie na zawołanie, identyfikowanie przedmiotów,
- wykonywanie prostych poleceń, naśladowanie,
- umiejętności samoobsługowe – trening czystości, ubieranie się, zawiązywanie sznurówek jedzenie sztućcami, codzienne czynności rutynowe,
- umiejętności zabawowe – podstawowe umiejętności zabawowe, umiejętność do zabawy samemu, wzrost samodzielności w zabawie,
- umiejętności do zabawy z innymi,
- samodzielność w życiu – umiejętność dbania o siebie – wybór ubrań, dbanie o higienę osobistą i schludny wygląd, robienie zakupów,
- posługiwanie się pieniędzmi
- samodzielność w domu – umiejętność dbania o dom – mycie naczyń, segregowanie prania, nakrywanie do stołu, sprzątanie,
- przygotowania prostych posiłków, ścielenie łóżka, prasowanie itp.
Zajęcia rewalidacyjne (zajęcia indywidualne)
Celem zajęć rewalidacyjnych jest stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze. Zajęcia wzmacniają posiadane umiejętności, wyrównują braki i jednocześnie zapobiegają dalszym nieprawidłowościom.
maksymalne usprawnianie, rozwijanie tych wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej zaburzone,
optymalne korygowanie funkcji zaburzonych,
kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie
dynamizowanie rozwoju
Integracja Sensoryczna – SI (zajęcia indywidualne)
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Integracja sensoryczna pozwala zatem segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. W terapii dąży się do wykształcenia w dziecku prawidłowej organizacji wrażeń sensorycznych, co w przyszłości zapewni mu optymalny rozwój każdej ze sfer: motorycznej , poznawczej, emocjonalnej , społecznej.
Terapia ręki (zajęcia indywidualne)
Zajęcia zalecane dla dzieci przygotowujących się do pójścia do szkoły oraz na etapie wczesnoszkolnym. Terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka.