TELEFON KONTAKTOWY 798 843 497
telefon kontaktowy – Zarząd – 573 164 623
WOLNE MIEJSCA NA TERAPII SI


ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2022/23
- PROJEKT ,,USPOŁECZNIANIE I USAMODZIELNIANIE – OTWARCIEM DRZWI DO AKTYWNEGO ŻYCIA” finansowany ze środków PFRON – zakończony 31 marca 2023 r.
- ZAJĘCIA KULINARNE – Projekt finansowany przez Fundację Auchan dla dzieci i młodzieży – ZAKOŃCZONY
- TERAPIA SI
- TRENINGI UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Zainteresowanych Rodziców prosimy o wysłanie maila na adres kta-otbb@o2.pl z nazwą zajęć, imieniem, nazwiskiem i wiekiem dziecka lub o kontakt telefoniczny
Odpłatność za zajęcia
Zajęcia grupowe 80 zł – 1 godz.
Zajęcia indywidualne 100 zł – 1 godz.
Zajęcia SI 120 zł – 1 godz.
Zajęcia płatne przelewem na konto:
ING Bank Ślaski 55 1050 1070 1000 0022 3906 3023
Zapisy na zajęcia
Podstawą zakwalifikowania na zajęcia jest spotkanie z terapeutą i konsultacja wstępna. Dokładny zakres i program zajęć dostosowany będzie do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników/grup.
Rodziców zainteresowanych zapisaniem dzieci na zajęcia prosimy o wysłanie wiadomości na adres mailowy kta-otbb@02.pl i podanie następujących informacji:
- IMIĘ, NAZWISKO I WIEK DZIECKA
- RODZAJ ZAJĘĆ
- IMIĘ, NAZWISKO I TELEFON KONTAKTOWY RODZICA/OPIEKUNA
OPIS ZAJĘĆ
Trening Umiejętności Społecznych (zajęcia w grupach 4-6 osobowych)
Podstawowe cele:
- trening umiejętności komunikacyjnych
- trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie
- umiejętność współpracy w grupie
- metody radzenia sobie z emocjami
- praca nad przestrzeganiem zasad
- uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb
- odreagowanie napięć emocjonalnych
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
- integracja grupy i oswojenie się z nowymi osobami oraz koniecznością wchodzenia we wzajemne interakcje
Indywidualne i Grupowe Zajęcia Usamodzielniające (indywidualne/grupy2 osobowe)
Przeznaczone są dla niżej funkcjonujących dzieci, nastolatków i dorosłych z autyzmem potrzebujących dodatkowego czasu i indywidualnej pracy z terapeutą, który potrafi ocenić ich deficyty, jak i ewentualne trudności wymagające kontaktu jeden na jeden. Zakres zajęć, wybór umiejętności do nauczenia zależy od indywidualnych potrzeb uczestnika i będzie ustalany przez terapeutów prowadzących zajęcia, po spotkaniu i konsultacji z rodzicami/opiekunami.
Przykładowe umiejętności:
- umiejętności przygotowawcze – skupianie uwagi, spoglądanie na zawołanie, przychodzenie na zawołanie, identyfikowanie przedmiotów,
- wykonywanie prostych poleceń, naśladowanie,
- umiejętności samopomocowe – trening czystości, ubieranie się, zawiązywanie sznurówek jedzenie sztućcami, codzienne czynności rutynowe,
- umiejętności zabawowe – podstawowe umiejętności zabawowe, umiejętność do zabawy samemu, wzrost samodzielności w zabawie,
- umiejętności do zabawy z innymi,
- samodzielność w życiu – umiejętność dbania o siebie – wybór ubrań, dbanie o higienę osobistą i schludny wygląd, robienie zakupów,
- posługiwanie się pieniędzmi
- samodzielność w domu – umiejętność dbania o dom – mycie naczyń, segregowanie prania, nakrywanie do stołu, sprzątanie,
- przygotowania prostych posiłków, ścielenie łóżka, prasowanie itp.
Zajęcia rewalidacyjne (zajęcia indywidualne)
Celem zajęć rewalidacyjnych jest stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze. Zajęcia wzmacniają posiadane umiejętności, wyrównują braki i jednocześnie zapobiegają dalszym nieprawidłowościom.
maksymalne usprawnianie, rozwijanie tych wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej zaburzone,
optymalne korygowanie funkcji zaburzonych,
kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie
dynamizowanie rozwoju
Integracja Sensoryczna – SI (zajęcia indywidualne)
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Integracja sensoryczna pozwala zatem segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. W terapii dąży się do wykształcenia w dziecku prawidłowej organizacji wrażeń sensorycznych, co w przyszłości zapewni mu optymalny rozwój każdej ze sfer: motorycznej , poznawczej, emocjonalnej , społecznej.
Terapia ręki (zajęcia indywidualne)
Ponieważ nieprawidłowy rozwój motoryczny najczęściej wpływa negatywnie również na rozwój ręki, terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka.